Trekking al Nepal, ruta de l'Annapurna
Ruta de 18 dies pel Nepal, el país on cultura, natura i aventura s'entrebarren per donar lloc a un viatge únic i inoblidable en aquesta terra d'espiritualitat i muntanyes. L'Himàlaia és una gran serralada d'imponents cims nevats que meravellen i sorprenen per igual, i en aquest viatge emprendrem l'aventura d'atraversar aquest bell territori muntanyós, per arribar al cor himalaia, el Camp Base de l'Annapurna, una de les muntanyes més belles i salvatges del planeta.
Descarregar ruta detallada en pdf
- Dia 1: Espanya Katmandú
- Dia 2: Arribada a Katmandú
- Dia 3: Katmandú
- Dia 4: Katmandú – Pokhara
- Dia 5: Pokhara – Naya Pul – Inici de la caminada – Tikhedhunga
- Dia 6: Tikhedhunga – Ghorepani
- Dia 7: Ghorepani – Tadapani
- Dia 8: Tadapani – Chhomrong
- Dia 9: Chhomrong – Dovan
- Dia 10: Dovan – Camp Base de Machhapuchre
- Dia 11: Machhapuchre – Camp Base de l'Annapurna
- Dia 12: Camp Base de l'Annapurna – Bamboo
- Dia 13: Bamboo – Jhinu Danda
- Dia 14: Jhinu Danda – Pokhara
- Dia 15: Pokhara – Katmandú
- Dia 16: Katmandú
- Dia 17: Katmandú Espanya
- Dia 18 Arribada a Espanya
Dia 1: Espanya –> Katmandú
Sortida des de la nostra ciutat d'origen per agafar vol amb destinació a Katmandú.
Dia 2: Arribada a Katmandú
Arribada a Katmandú i trasllat a l'hotel. Realitzarem un sopar de benvinguda nepalès amb un espectacle folklòric on podrem veure mostres dels diferents grups ètnics del país.
Allotjament a Katmandú.
Dia 3: Katmandú
Esmorzar a l'hotel. En el dia d'avui farem una visita panoràmica per la capital del Nepal, Katmandú, a través del seu patrimoni arquitectònic. En ella veurem els diferents llocs considerats patrimoni de la humanitat per la UNESCO.
En el nostre recorregut visitarem la plaça de Katmandu Durbar i els seus punts més destacats. Aquesta plaça envoltada de palaus i temples, i és el lloc amb major activitat cultural i comercial de la ciutat.
Després del dinar a Katmandú conduirem direcció a l'estupa de Swayambhunath, que ens oferirà una vista de la vall realment impressionant. Es diu que aquesta estupa té més de 2000 anys i ha patit diferents
modificacions i reconstruccions al llarg dels temps. Actualment està composta per una estructura de maons pintada de color blanc, que sosté una torre i pinacle daurat, on es troben pintats els ulls de Buda. L'estupa es troba en un turó elevat, des d'on podrem veure una panoràmica de la Ciutat de Katmandú i gaudir de la posta de sol.
Dia 4: Katmandú – Pokhara
Esmorzar a l'hotel. Avui ens esperen aproximadament 7 hores de carretera al llarg del sinuós camí que ens portarà a Pokhara, el segon destí turístic més gran del Nepal després de Katmandú. La vall posa a la vostra disposició una sèrie d'atraccions i activitats que inclouen llacs, canoes, vistes impressionants de pics nevats, estupes i temples, miradors, etc. Gaudirem d'un dia lliure a Pokhara que podrem invertir en un recorregut en canoa pel llac Phewa o simplement passejar per la vora del seu llac.
Per la nit, si ho desitja, pot participar de la vida nocturna de la ciutat.
Allotjament a l'hotel de Pokhara.
Dia 5: Pokhara – Naya Pul – Inici de la caminada Tikhedhunga (D-A-C)
Esmorzar a l'hotel. En el dia d'avui iniciarem la nostra caminada al llarg del circuit de l'Annapurna. El nostre guia de trekking ens portarà en cotxe durant una hora fins a Naya Pul, l'última població abans d'entrar a l'Àrea de Conservació de l'Annapurna. A NayaPul iniciarem la ruta de 4 hores de durada, que ens portarà per Bire Thanti, una pròspera població a les ribes del riu Modi. Un cop allà començarem el camí ascendent que ens portarà fins al nostre final d'etapa, Tikhe Dhunga. 5 – 6 hores de camí.
Dia 6: Tikhedhunga – Ghorepani (D-A-C)
Després de l'esmorzar iniciarem els preparatius per emprendre el nostre camí d'avui. A l'hora indicada emprendrem la marxa cap al poble rural d'Ulleri, on ens trobarem amb una magnífica vista de la serralada de l'Himàlaia. La caminada tindrà una durada d'unes 5 o 6 hores, en les quals recórrerem frondosos boscos de roures i impressionants paisatges de muntanya, pujant poc a poc i amb nombrosos descansos, cap a la serralada de l'Himàlaia, on podrem arribar a veure al lluny, els mítics monts de l'Annapurna i el Dhaulagiri.
5 – 6 hores de camí.
Allotjament en refugi.
Dia 7: Ghorepani – Tadapani (D-A-C)
Avui iniciarem la caminada a una hora primerenca, per poder arribar al turó Poon, a 40 minuts del nostre allotjament. En aquest lloc podrem apreciar una preciosa imatge dels monts Himàlaia en el seu màxim esplendor, juntament amb els primers raigs de sol de l'alba nepalès, sense que res ens impedeixi la seva visió. Des d'aquest lloc podrem veure, a la distància, els impressionants monts Dolpo, Dhaulagiri, Annapurna i Machhapuchre. Després d'aquesta impressionant experiència tornarem a Ghorepani per prendre el nostre merescut esmorzar, el qual ens ajudarà per emprendre el nostre camí cap a Tadapani, on ens allotjarem.
6 – 7 hores de camí.
Dia 8: Tadapani – Chhomrong (D-A-C)
Després de l'esmorzar emprendrem la marxa de Tadapani fins al nostre destí avui, Chhomorong. Una de les nostres primeres parades serà a Kimrong Khola, lloc que ens oferirà grans vistes de la vall de Modi des de les altures. Continuant la nostra marxa passarem per nombrosos camins de gran bellesa, fins a arribar a un famós pont penjat que ens indica la proximitat de l'aldea de
Gurjung, lloc on aturarem per descansar i on prendrem un merescut dinar que ens ajudi a continuar amb la nostra jornada.
Després del nostre descans reprendrem el camí cap a Chhomrong, poblat que es troba a una mica més de 2.210 metres d'altitud, i un dels més grans assentaments del territori i base d'operacions de gran nombre d'expedicions als monts Annapurna.
5 – 6 hores de camí.
Arribada a Chhomrong, sopar i allotjament.
Dia 9: Chhomrong – Dovan (D-A-C)
Després de prendre el nostre esmorzar a Chhomrong iniciarem el descens cap a la vall de Khola. En el nostre camí veurem gran nombre de bells paratges naturals i el turó de Sinuwa, un lloc on descansar i relaxar-se amb vistes increïbles.
Continuarem el nostre itinerari d'avui fins a entrar directament a la vall de Modi Khola, on prendrem el dinar i farem una pausa. En el moment indicat continuarem la nostra agradable marxa en descens fins a arribar a l'àrea salvatge de Dovan, on descansarem i passarem la nit fins al dia següent. 5 – 6 hores de camí.
Dia 10: Dovan – Camp Base de Machhapuchre (D-A-C)
Esmorzar al nostre refugi. En aquesta jornada el camí serà majoritàriament d'ascens, ja que comencem a apropar-nos als camps base de les grans cims dels Annapurnes.
En el nostre camí podrem visitar la cova alpina de Hinku, situada en una zona de penya-segats rocosos que haurem de creuar per arribar a Deurali, a 3.000 metres d'altitud, on prendrem el nostre dinar i una merescuda pausa.
Després de la nostra pausa caminarem els darrers quilòmetres fins a arribar al Camp Base de Machhapuchre, on ens allotjarem, amb unes vistes espectaculars del mont Machhapuchre. 4-5 hores de camí.
Sopar i allotjament en refugi.
Dia 11: Machhapuchre – Camp Base de l'Annapurna (D-A-C)
En el nostre sisè dia de caminada assolirem els impressionants 4.130 m. d'altitud en la nostra expedició, per arribar al veritable cor dels monts Annapurna, uns dels més bells de tot l'Himàlaia, el primer Camp Base del Mont Annapurna I.
En la jornada d'avui ascendirem cap als punts més alts del nostre viatge, acostant-nos cada cop més al santuari de l'Annapurna. Al llarg de la nostra caminada començarem a apreciar el característic paisatge de l'Himàlaia, amb camins rocosos i ventosos, xerpes i grans cims nevats.
Després d'un impressionant trekking de tres hores arribarem al Camp Base del mont Annapurna I, el sostre d'aquest sistema muntanyós del centre de l'Himàlaia, des d'on podrem apreciar en tot el seu esplendor, els majors monts del planeta, amb l'Annapurna I coronant la imatge.
Annapurna: Un dels grans massissos muntanyosos de la serralada de l'Himàlaia, el cim més alt del qual dóna nom a aquest territori muntanyós. L'Annapurna I és la desena muntanya més alta del món, i és considerada pels experts alpinistes com una de les més complicades de coronar. Els seus més de 8.000 metres d'altitud sobre el nivell del mar fan d'aquesta muntanya un lloc màgic i llegendari per als locals, els quals van donar a aquesta muntanya el nom de la deessa hindú de la collita i l'abundància, com per als visitants que aconsegueixin arribar fins a aquestes altituds, meravellats per la seva monumental presència en el cel nepalès.
Després de l'arribada al camp base tindrem la resta del dia per descansar, passejar pels seus voltants o per conèixer
als diferents aventurers que han estat atrets per aquestes muntanyes. 3 hores de camí.
Sopar i allotjament en el refugi.
Dia 12: Camp Base de l'Annapurna – Bamboo (D-A-C)
A partir d'aquest dia iniciarem el nostre camí de retorn als verds valls de les primeres etapes.
Els nostres passos tornaran a passar pel refugi de Bamboo, on podrem descansar i recuperar forces per al nostre proper camí de descens del dia de demà.
5 hores de camí.
Sopar i allotjament en refugi.
Dia 13: Bamboo – Jhinu Danda (D-A-C)
Després del nostre esmorzar, el nostre sender ens condueix cap a Khuldi Ghar i al turó de Sinuwa, on podrem descansar. La caminada continua fins a Chhom-rong.
Després del dinar, la caminada descendeix abruptament cap al refugi de Jhinu, on passarem la nit. En aquesta localitat serà possible visitar les aigües termals naturals i gaudir d'un bany calent. 5 – 6 hores de camí.
Sopar i allotjament en refugi.
Dia 14: Jhinu Danda – Pokhara
Avui tindrem una caminada d'unes 6 o 7 hores seguint el curs del riu Modi durant gairebé tot el camí fins a arribar al poble de Landruk. A partir d'aquest punt la ruta serà costa avall i molt més agradable, fins a portar-nos al campament Syauli. La caminada, malgrat la seva llarga durada, no serà de gran exigència i es farà força amena, podent gaudir de la naturalesa del territori, fins a arribar a Nayapul, on acabarà la nostra aventura a l'Annapurna.
Iniciarem el retorn a Pokhara en cotxe, on passarem la nostra següent nit. Sopar i allotjament
Dia 15: Pokhara – Katmandú
Dia de retorn a Kathmandú en cotxe. Conduirem durant unes 5 hores fins a arribar a la capital del país. A l'arribada a Kathmandú tindrem la resta del dia lliure per explorar els seus carrers i racons que preferim.
Allotjament a l'hotel.
Dia 16: Katmandú
Esmorzar a l'Hotel. Visita matinal a l'escola primària Shree Krishna, part projecte de suport a la comunitat social sota l'ONG READI. Visita a les instal·lacions i contacte amb les comunitats locals.
Allotjament a l'hotel.
Dia 17: Kathmandú – Espanya
Esmorzar a l'hotel. Temps lliure per fer les darreres compres, a l'hora indicada ens traslladarem a l'aeroport per prendre el vol que ens portarà de tornada a casa.
Dia 18: arribada a Espanya
FI DELS NOSTRES SERVEIS
- Categoria Única
- Suplement habitació individual 435€
Grup de més de 10 persones: Consultar
Inclou
- Vols amb línia regular, en classe turista.
- 4 nits a hotel de Kathmandú amb esmorzar
- 2 nits a hotel de Pokhara amb esmorzar
- 9 nits en ruta en refugis i allotjaments locals
- Pensió Completa durant els dies de trekking
- 1 Sopar de benvinguda a Kathmandú
- Tots els trasllats descrits en l'itinerari
- Guia expert en trekking
- 1 porter cada 2 persones
- Permís de trekking (TIMS)
- Botiquí de primers auxilis
- Totes les taxes i impostos del govern
- Assegurança bàsica de viatge
No Inclou
- Taxes aèries
- Visat d'entrada al Nepal
- Equipatge personal de trekking (sac de dormir, jaquetes...). Es poden llogar a Katmandú de forma opcional
- Begudes alcohòliques i refrescos
- Assegurança de viatge de cancel·lació 89€ (opcional)
- Despeses personals i tot allò no esmentat en l'apartat 'Inclou'
HOTELS SELECCIONATS
| CIUTAT | HOTELS |
| KATHMANDÚ | Marshyangdi 3* (http://www.thamelhotel.com/ ) |
| POKHARA | Dahlia Boutique hotel https://dalailaboutiquehotel.com/ |
| DURANT EL TREKKING | Refugis de muntanya i allotjaments locals en ruta |
*o similars, segons disponibilitat.
OBSERVACIONS A TENIR EN COMPTE
**L'itinerari està subjecte a alteracions depenent dels canvis que puguin realitzar les aerolínies en els seus horaris i dies d'alteració de vols.
*Hotels subjectes a disponibilitat. Depenent de cada zona i tenint en compte l'oferta limitada, triarem, en cas de no poder ser els indicats a dalt, l'hotel més similar possible (que a vegades pot ser inferior perquè no hi ha més infraestructura)
REQUISITS PER VIAJAR A NEPAL
VACUNES: No es requereix cap tipus de vacuna obligatòria per viatjar al Nepal.
DOCUMENTACIÓ PER A ESPANYOLS: passaport en vigor (mínim 6 mesos). Es requereix visat d'entrada al país.
INFORMACIÓ IMPORTANT
Altitud màxima: 4.130m
Millors dates: meitats d'abril-maig / octubre – novembre
- Categoria Única
- Suplement habitació individual 435€
Sol·licita informació| T'ajudarem a respondre qualsevol dubte que tinguis sobre el teu viatge






